Az év végi kettestől az őszi nyelvvizsgáig.

Kedves Freund Ádám Tamás! A gimnázium második osztálya után a fiúk nem szokták tanulással tölteni a nyarat, hacsak egy pótvizsga nem kényszeríti őket erre, vagy tévedek?
- Valóban nem jellemző, de én szerettem volna meglepni a spanyol tanáromat egy nyelvvizsgával, mert elég csúnya jegyet kaptam az év végén.

Gondolom, a nemzetközi hírű agykutató fiaként is motivált voltál a sikerre, esetleg egy különleges teljesítménnyel bizonyítani, hogy az alma nem esett messze a fájától?
- Lehet, hogy ebben is van valami, mindenesetre belevágtam és bő három hónap alatt sikerült a középfok!

Elmeséled, hogy lett az év végi kettesből őszre nyelvvizsga? Mikor kezdted el a tanulást?
- Július vége volt, a nyári szünet kellős közepe, buli buli hátán, a telefonom megállás nélkül csörgött. Furcsamód minden invitálásra nemet mondtam, egy egészen elképesztő érzés vált úrrá rajtam. Mintha hipnotizáltak volna, nem viccelek. Minél mélyebbre hatoltam az anyagban, annál jobban szívott magába. A mondattípusok csoportosításának szisztémája, valamint a folyamatos sikerélmény eredményezi azt az érzést, mintha belevésnénk az agyunkba az adott nyelvi rendszert. Az első 3 oldalon megtanult szabályok és szavak alapján saját magunknak kell mondatokat formálni, innen a „kreatív nyelvtanulás” elnevezés.

Hogy végződött a kísérlet?
- A tananyag elvégzése után ősszel sikeres Rigó utcai középfokú nyelvvizsgát tettem, ismerőseim legnagyobb meglepetésére. Véleményem szerint a módszer egyedülálló, élvezetes és rendkívül hatékony. Mindenkinek csak ajánlani tudom.